Finančna uprava RS omogoča gospodarskim subjektom uporabo elektronskega oz. brezpapirnega poslovanja v carinskih postopkih. Pri tem se uporabljajo elektronska sporočila v XML obliki, izmenjava sporočil med FURS in gospodarskimi subjekti pa poteka preko namenske programske in strojne opreme (uporablja se sporočilni sistem IBM MQ – message queuing, sporočila pa se izmenjujejo preko varovanega državnega omrežja HKOM).
V našem podjetju imamo za potrebe izmenjave sporočil s FURS vzpostavljen lastni komunikacijski center z lastno vstopno točko na državno omrežje HKOM. V tem centru uporabljamo napredne informacijske tehnologije z namenom zagotavljanja čimbolj zanesljivega in varnega poslovanja (poleg običajnih varnostnih sistemov in sistemov za neprekinjeno poslovanje uporabljamo gručo strežnikov, ki v primeru izpada enega od strežnikov delovanje samodejno preusmeri na drug strežnik, uporablja se diskovno polje z več podatkovnimi diski, ki omogoča, da so podatki na razpolago tudi v primeru odpovedi enega ali več podatkovnih diskov, uporabljajo se procesi za preverjanje delovanja in samodejno obveščanje v primeru težav). V skladu s standardom ISO 27001 uporabljamo ukrepe organizacijskega, tehničnega in fizičnega varovanja, ki se redno izvajajo, preverjajo in po potrebi tudi ustrezno dopolnjujejo.
V primeru zadnje prekinitve izmenjave sporočil s FURS dne 17.11.2022 smo skladno s Planom za neprekinjeno poslovanje takoj po sprožitvi alarma ob cca. 5:15 začeli s postopki za ponovno vzpostavitev normalnega poslovanja. Organizirali smo skupino strokovnjakov ter takoj obvestili FURS in uporabnike o prekinitvi. Vsi običajni postopki za obnovitev normalnega poslovanja so se kljub našemu trudu žal izkazali za neuspešne, pri diagnosticiranju vzroka za nedelovanje se je v nadaljevanju izkazalo, da je prišlo do izjemno redke nepredvidene okvare celotnega diskovnega polja. Zaradi tega smo morali vzpostaviti povsem nov strežnik, to pa je žal podaljšalo čas za odpravo napake. Po vzpostavitvi izmenjave sporočil preko novega strežnika so bila vsa sporočila uporabnikov ob cca. 15:00 uri poslana na FURS.
Pri sprejemu odgovorov za poslana sporočila je nato žal prišlo do ponovnega zapleta, kar je povzročilo novo prekinitev izmenjave sporočil. S sodelovanjem predstavnikov FURS smo te težave delno odpravili ob cca. 19:00, dokončno pa je bila izmenjava sporočil ponovno vzpostavljena ob cca. 23:00 uri. Zaradi nepredvidenih težav pri sprejemu sporočil s strani FURS smo nato dne 18.11.2022 v dopoldanskem času na našo prošnjo s strani FURS ponovno prevzeli vsa sporočila za dan 17.11.2022 (več kot 7500 sporočil), kar je omogočilo, da so naši uporabniki prejeli manjkajoče odgovore na deklaracije, vložene v času izpada izmenjave s FURS.
Po pregledu zapisnika o prekinjenem poslovanju smo sprejeli odločitev, da čimprej izvedemo še dodatne ukrepe, ki bodo še dodatno zagotavljali varnost in zanesljivost našega poslovanja.
Na tem mestu se zahvaljujemo za pomoč vsem našim zunanjim partnerjem.
Uporabnikom naših storitev se še enkrat opravičujemo in prosimo za razumevanje.
Ljubljana, 25. november 2022
© TRINET Informatika, d.o.o.